BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

mari mendengar

Sunday, March 27, 2011

Aku yakin aturanNya

Assalamualaikum kawan-kawan .Rasanya dah lama saya x wat entry sebb busy sangt dengn FYP (final year project).

Baru-baru nie saya ade luahkan isi hati  dekat my friends.kisahnya seperti biasa berkenaan "feeling".
dari luahan tu mmg saya kena kaw2 punya..diorg semangat "tocher".Saya terima dengn senyuman walaupun sebenarnya saya x leh terima sangt pandangn tu.tp  just anggap diorg x paham ape yg saya rasa.

Ramai org suh saya "find another one".yeah....begitu senang kan perkataan tu.sangat senang,bercakap mmg senang tp kalo hati x lalu nak wat mcm mane.

Skrg nie saya pegang 1 je. Berserah segala2 dengan ketentuaNya..Saya yakin Allah dah aturkan segala2Nya.wat ape  nak pening2 mencari..suatu hari nanti pasti ade someone yg akan mencari sebahagian tulang rusuknya untuk menjadi satu...paham kan apekah maksudnye?

Biarlah penantian itu satu penyeksaan .mungkin dengn penyeksaan itu akan membawa satu kebahagiaan..insyaallah...kita merancang,allah yang tentukan..kalo bercouple 7 tahun pon.kalo die bukan jodoh kita x de makne jugak kan.

Apa yang penting, baik kita muhasabah diri dulu.yg mana perangai x berape elok.kita elok kan.yang mana suka baran,belajar la menjadi penyabar.yang mana suka control, belajar la control bertempat,yang mana suka pentingkan diri ..belajar lah menjadi seorang yang bertimbang rasa ..dan paling penting yang mana x cukup 5 waktu, cubalah cukupkan..sebb itukan wajib.Haaa...bila dah complete baru lah boleh mencari pasangan  dan insyaallah diberkati...kan3??..betul tak ape yg saya cakap...kalo salah sila la betulkan...^_^

Ha..ni lagi satu saya nak share..kalo hati tengah runsing...hati sedih..hati sebak...selalulah zikir  LA ILA HAILALLAH dalam hati ..sebut setiap saat..x kisah la kalo time tu kita tengh baca buku ke..tengah masak ke..tengh tengok tv ke..tengh update blog ke..saya pon tengh cuba nie..insyaallah akan cuba tuk istiqamah..
^_^








.

2 comments:

MrsLove said...

hope everthing will be ok..my frens...
kuatkan semangat..berserah kepada yang maha esa adalah 1 jalan yang terbaik..

fRaMe+LenSeS said...

serah saja pada DIA. sbab DIA Maha Tahu apa perancangannya,. kita cuma mengikut susunan dariNYA.. insyALLAH.. percaya pada Janji DIA. kita akan ada bersama yang beruntung.. :D